Persoonlijke, praktische tips voor een website die wél klanten oplevert

En de leukste ook (want voor minder doe je het natuurlijk niet). Met de website review ontdek je wat je kunt verbeteren én hoe.

Wat een bevalling man, die website

Je hebt echt kei hard gezwoegd. Eerst uren liggen nadenken. Wat moet er allemaal op? In welke volgorde? Hmm nee, zo’n template past dus echt precies net niet.

En toen was het tijd om je teksten te schrijven. Nóg moeilijker. Met allerlei kronkels en omwegen heb je er dan toch wat zinnen uitgeperst. Ook hondertachtig keer herschreven, want het liep eigenlijk net niet lekker.

Pffff en dan de uitbouw nog. Eindeloos geklooi met de techniek. Foto’s. Shit en dan ook de mobiele versie nog.

Tsja, niemand zei dat het makkelijk was om zelf je hele website te maken.

Maar you did dit, hij staat! 

En daar blijft het bij…. Want joehoeeee, zijn er ook nog klanten in da house? Leuke klanten? De paar die bij je terecht komen, zijn eigenlijk net niet de mensen waar jij écht heel warm van wordt.

Bezoekers heb je wel, dat is het probleem niet.

Dus ergens op je website gaat het mis, maar waar?

Google, je beste vriend,
laat het ook afweten

Natuurlijk heb je opgezocht waar het aan kan liggen. Blogs, e-books, masterclasses met gratis tips. Je hebt ze allemaal verslonden. En vooruit, nog maar weer eens een poging gewaagd je teksten voor de honderdeenentachtigste keer te herschrijven.

Voor je gevoel zou je nu toch wel moeten weten hoe je die website tot een succes maakt.

En toch lukt het niet. 

Je begint te twijfelen of het aan je aanbod ligt. Zit er dan niemand op te wachten?

Nee hoor, er is niks mis met je aanbod.

Maar het verkopen ervan is zo makkelijk nog niet.

En daar heeft copywriting álles mee te maken. Wat telt is namelijk niet alleen WAT je zegt, maar ook HOE je het zegt. En natuurlijk nog veel meer…

Haal je geen klanten uit je website?
Grote kans dat het aan (één van) deze dingen ligt

  • Bezoekers kunnen hun weg niet vinden op je website naar de info die ze zoeken

  • Het is voor je bezoekers niet duidelijk wat je precies doet en belangrijker nog, wat het ze oplevert

  • Ze verliezen hun aandacht omdat je teksten te lang of niet leuk genoeg zijn om door te lezen

  • Ze vinden je te duur

  • Ze voelen geen enthousiasme of druk om actie te ondernemen

Kunnen we fixen hoor. 

En snel ook.

Want jij snapt je klanten. Hebt kraakhelder wat zij aan jou hebben. En waarom ze beter bij jou kunnen zijn dan bij…. Nou ja, bij wie dan ook. En je kan echt wel een aardig woordje schrijven.

Geweldig, want daarmee heb je alle ingrediënten in huis om je website winstgevend te maken.

Maar damn, waar zit het 'm dan in?

How the hell moet ’t dan wel?

Laten we samen naar je website kijken

VAN HEADER TOT FOOTER
VAN HOMEPAGE TOT CONTACT
EN AL JE PAGINA’S ERTUSSENIN

Je krijgt persoonlijke, concrete en praktische tips om van je website een klantenmagneet te maken, waar je na het gesprek direct zelf mee aan de slag kunt

In een videoconsult van 1,5 uur lopen we samen je hele website door

Na onze belsessie ontvang je de opname achteraf in je mailbox om nog eens rustig naar te kijken (nee wat zeg ik, om als de sodemieter die tips door te voeren)!

Waar ik (onder andere) op let

  • Zit er een strategische opbouw in je website en pagina’s?

  • Spreken je titels en teksten aan?

  • Ontbreekt er nog belangrijke info? Of moeten we juist tekst schrappen?

  • Is je boodschap duidelijk genoeg?

  • Nodigt je website uit om de volgende stap te zetten (welke dat bij jou ook is)?

Hierop niet

  • SEO

  • Technische shizzle

  • Je huisstijl

Er zijn natuurlijk 1.001 dingen die je kunt doen om je website te verbeteren (geen zorgen, dit geldt voor zo ongeveer iedereen)

We kijken dus vooral naar laaghangend fruit: de eerste en belangrijkste dingen die je meteen betere resultaten opleveren. Zo weet je precies waar je het beste kunt beginnen en welke stappen je het beste kunt zetten voor meer klanten via je website. 

Betekent trouwens niet dat je straks uren en uren moet investeren om nieuwe teksten te schrijven. Vaak kun je met m’n tips en tweaks snel grote stappen zetten.

Waar je website anders kan, vertel ik je niet alleen maar wat je kunt doen, maar ook waarom het op die manier beter werkt. En natuurlijk: hoe dan PRECIES. Concreet en lekker makkelijk toe te passen.

Ik ga je dus niet vertellen:

“Deze tekst is te lang.”

Maar:

“Hier staat veel tekst. Dat hoeft geen probleem te zijn (zolang het aantrekkelijk geschreven is), maar er staat veel dubbele info in waardoor lezers hun aandacht verliezen. Je kunt het inkorten door [dit] en [dit] weg te laten.”

Dit ook niet:

“Je helpt bezoekers niet naar de vervolgstap.”

Maar:

“Voor jou lijkt het logisch wat je bezoekers moeten doen, maar voor hen niet. Daarom is het belangrijk je bezoekers expliciet vertelt wat ze moeten doen. Dat kan door [hier], [hier] en [hier] deze call to action buttons toe te voegen [suggesties voor call to actions].”

En hey, je doet écht niet alleen maar dingen fout hoor.

Sterker nog, ik weet zeker dat er al een hele hoop goed gaat. Natuurlijk fijn om dat ook te weten, dus ook dat vertel ik je.

Zo werkt het

1.LIGHTS

Jij rekent €500,- (ex btw) af, plant je website review in, en stuurt me de URL van je website. Ik bestudeer ‘m tot ik er helemaal tureluurs van word.

2.CAMERA

Tijdens ons videogesprek vertel ik je in 1,5 uur pagina voor pagina wat je kunt verbeteren, waarom en hoe. Achteraf krijg je van mij de opname.

3.ACTION

Jij gaat zelf met de tips aan de slag. Fijn als ik daarna nog een keer met je meekijk? Dan kun je met flinke korting een tweede sessie boeken.

In dat geval zou ik zeggen, denk ook hieraan:

Het gaat om wat het je oplevert. Deze website review is geen kostenpost maar een investering. Die €500 euries heb je zo weer terugverdiend, omdat je website na die frisse blik van mij wél geld in ’t laatje brengt. Dag na dag na dag. En geloof me, dat gaat véél meer opleveren dan €500,-.

 

Sterker nog, bekijk het maar eens van de andere kant. En bedenk maar eens wat je website je kost juist omdat hij geen klanten oplevert. In de tijd dat jij het nog even zelf blijft proberen (of er helemaal niks mee doet) had je eigenlijk gewoon al lekker kunnen verdienen. En kunnen focussen op zaken die je bedrijf weer een stapje verder brengen. Klanten naar je verbeterde website sturen bijvoorbeeld (die nu wél converteert). Marketing content schrijven. Sales doen. Klanten helpen. De keuze is aan jou.

En natuurlijk, je mag van mij écht nog zelf een poging wagen hoor. Maar de kans dat je na zo vaak en zo lang proberen de code ineens gekraakt hebt, is gewoon minimaal. En ik denk dat je dat ook wel weet, want anders was je nu natuurlijk niet hier.

Ik ben er om je te helpen 😊

Nou kan het zijn dat je denkt:
poehee, €500,- voor anderhalf uur?

Zij vonden het mijn hulp 100% waard

“Puck weet wat ik nodig heb”

Ik ben écht een perfectionist, maar heb geen moment getwijfeld: Puck weet wat ik nodig heb. Ik zou haar enorm aanraden aan iedereen die wil dat de identiteit van z’n bedrijf en persoonlijkheid goed tot uiting komt op z’n website.

BETÜL CANBAZ
Betül Canbaz Interiors

“Meer actie dan ze van plan waren”

Dankzij Puck nodigen de webteksten uit om verder te lezen en triggeren ze de bezoeker om misschien nog wel meer actie te ondernemen dan ze in eerste instantie van plan waren.

JOHN KWAKKENBOS
Ploeg Kozijnen

Dus nog één keer: dit levert een website review je op

FIRST THINGS FIRST: MEER MONEYZZZ

Want na de website review weet jij hoe je websitebezoekers overtuigt en enthousiasmeert om klant bij jou te worden. Door een kennismaking in te plannen of direct je aanbod te kopen. Of via een tussenstap, zoals aanmelden voor je nieuwsbrief, je volgen op social media of een webinar bekijken. Tijd om iedereen naar je website te sturen dus, want die levert nu wél geld op!

TIJD VOOR SLIMMERE (EN LEUKERE) DINGEN

De website review is een supereffectieve manier om supersnel aan meer klanten te komen via je website. In 1,5 uur heb je helderheid en een praktisch stappenplan. Je weet precies wat je te doen staat en waar je moet beginnen. Dat bespaart je een hoop tijd om zelf aan je website verder te klooien (zonder resultaat).

Aan de andere kant geeft het je juist tijd om te steken in werk dat je bedrijf verder brengt. Of gewoon om uit te slapen (terwijl je website klanten binnenhengelt), in de zon op een terrasje te zitten of eens een keer lekker uitgebreide lunch voor jezelf te maken (in plaats van die snel gesmeerde boterham tussendoor).

MEER RUST EN PLEZIER

Ondernemen is vooral leuk als het lekker loopt natuurlijk. Wil het voor geen meter lukken, hoe hard je je best ook doet? Dan is dat zó frustrerend. En vooral gewoon écht niet nodig. Als je hulp durft te vragen tenminste! Met je website als marketingmachine kun je relaxt achteroverleunen, omdat je weet dat ie werkt en de leukste klanten bij je binnenbrengt.

EEN MEGA BELANGRIJKE SKILL VOOR HET LEVEN

Dit is misschien nog wel de belangrijkste van allemaal. Want door samen naar je website te kijken ontdek je waar het goud in jouw bedrijf zit. Je leert namelijk met een andere blik naar je website, doelgroep en bedrijf kijken.

Die manier van denken is niet alleen belangrijk voor je website, maar kun je vervolgens ook toepassen op bijvoorbeeld je social media berichten, je advertenties, maar ook de processen in je bedrijf. En elke volgende website of nieuwe dienst die je lanceert. Het is dus een skill die je direct meeneemt voor de rest van je leven als ondernemer. Eigenlijk gewoon ontbetaalbaar dus…

“Nee, ik wil eerst weten met wie ik te maken heb. Want ik zie de hele tijd ‘Puck’ staan, maar wie ben jij eigenlijk?”

Joe, dat ben ik! En ik ben dol op websites. Heb je niet zo veel aan, want ik moet er vooral veel vanaf weten om je te kunnen helpen. No worries, dat weet ik ook, want ik werk al bijna 10 jaar in de communicatie, content marketing en copywriting.

Pfoe, klinkt bijna alsof ik oud ben. Maar je bent zo jong als je je voelt zeggen ze dan hè. Dat is bij mij op dit moment behoorlijk in balans: 31. Zo’n punt waarop je blij wordt van rustige avondjes thuis op de bank met een boek en tegelijkertijd nog wedstrijdjes houdt met je vriend over wie het lukt om te eten zonder z’n mes te gebruiken (we staan gedeeld eerste). Tot zover…

Wat ik eígenlijk wilde zeggen, is dat ik me in die 10 jaar steeds verder heb gespecialiseerd in websites en webcopy. Zo heb ik tientallen klanten in verschillende branches aan converterende websites geholpen. Van middelbare school tot makelaar. Van zorg tot recruitment. En van interieur tot industrie.

Wat je met je onderneming doet, maakt namelijk niks uit. Jij weet alles over je vak, bedrijf en lievelingsklanten. Ik weet hoe ik dat eruit krijg en kan gebruiken om er nieuwe klanten mee aan te trekken op je website.

En soms is er niet veel meer nodig dan een frisse blik. Ik zit namelijk niet in jouw bedrijf en kan van een afstandje kijken. Maar er zijn nog wat eigenschappen die me perfect van pas komen als ik met je meekijk naar je website.

Ik ben namelijk ontiegelijk gestructureerd, heb een superscherp oog voor detail en kan razendsnel analyseren. Zo zie ik in één oogopslag waar bij jou kansen voor verbetering liggen (daarom hebben we ook maar 1,5 uur nodig).

Hoor je ‘t liever van een ander?

“Stelt kritische vragen”

Ik kwam Puck’s website tegen en dacht: “Dat wil ik ook.” Haar schrijfstijl is vlot en enthousiast, net als zij zelf. Ze denkt heel erg mee en stelt kritische vragen: cruciaal om tot de kern te komen.



FLOR AFONSO
So’Shey Skincare

“De website is nu logisch opgebouwd”

De website straalt nu echt het gevoel uit waar we naar op zoek waren en is logisch opgebouwd. De teksten nemen je als lezer mee en beantwoorden al je mogelijke vragen. Samen vormen ze een logisch verhaal.

SIMONE HEINEN
QISS IT