Overtuigende webteksten die makkelijk én leuk zijn om te lezen

Daar win je de fijnste klanten mee.
En weet je wat? Ik schrijf ze voor je.

Fan-tas-tisch. Jij en je bedrijf.

Voor jouw klanten alleen het beste van het beste. Je levert steengoed werk waar je je klanten geweldig mee helpt. Daar kun je uren over praten. Maar erover schrijven? Dat is een ander verhaal. Dan wordt het één grote warboel.

Je schrijft te veel. Of te vaag. Typt lege woorden die precies niks zeggen. Het komt gewoon niet over. Je online bezoekers begrijpen niet wat je nou precies doet of waarom ze bij jou moeten zijn. En waar ben jij in je teksten? Dat enthousiasme dat normaal zo duidelijk te zien is in alles wat je doet? Allemaal verdwenen.

Met een beetje pech, krijg je jouw verhaal niet eens op papier. Omdat er simpelweg niks uit je handen komt. Omdat je de tijd en rust er niet voor kunt vinden. Of omdat je van jezelf al weet: “Ik, teksten schrijven? Dat gaat hem écht niet worden.”

Maar hey, je hebt wel een nieuwe website nodig.

En het liefst eentje met goede teksten. Leuke teksten! Die toegankelijk en informeel zijn. Makkelijk weglezen. Misschien zelfs met een grapje of knipoog.

Voor jou geen website zoals de meeste bedrijven. Met saaie teksten. Onnodig moeilijke taal. Ellenlange zinnen. Populaire maar nietszeggende woorden. Uitgekookte clichés of (bah) overdreven verkooptaal.

Dus hoe moet dat nou?

Laat je teksten door mij schrijven

SUPER SLIM, WANT HET LEVERT JE EEN HOOP OP

GLASHELDERE TEKSTEN DIE SAMEN EEN COMPLEET VERHAAL VORMEN

En bovendien laten zien hoe machtig mooi je bedrijf is. Klanten weten precies waarvoor ze bij jou moeten aankloppen. En vanaf nu doen ze dat ook.

VROLIJKE TEKSTEN VOL PERSOONLIJKHEID

Niet die standaard shit die van iedereen had kunnen zijn. Klanten onthouden je en praten over je. Het mooiste? Het zijn ook nog eens klanten die écht goed bij je passen en waar jij blij van wordt.

MEER TIJD OM TE DOEN WAAR JIJ GOED IN BENT

En wat je leuk vindt. Voor jou is dat [vul maar in]. Voor mij is dat schrijven! En jou aan meer fijne klanten helpen natuurlijk. 

EEN MEGA RELAXTE MANIER VAN ONDERNEMEN

Omdat je teksten al het voorwerk doen en zich keer op keer bewijzen. Zo zijn je lezers al om en willen ze dolgraag klant worden nog voor je ze ooit gesproken hebt.

Nee, ik heb geen niche

Zo schreef ik al eens voor een interieurontwerpster, installatiebedrijf, middelbare school, makelaar, thuiszorgwinkel en huidverzorgingsmerk.

 Die waren trouwens heel blij met me

“Goede webteksten doen echt veel voor ons merk”

We zijn commerciële mensen, dus we kunnen prima zelf de webteksten schrijven voor onze Almhof I Feel Good campagne. Dachten we. Maar onze eigen teksten waren zo functioneel geschreven. Zo staccato. De schwung ontbrak. Dus vroegen we Puck die erin te brengen.

En dat ga ik vaker doen, want ik ben echt super blij met het resultaat. Toen ik de allereerste tekstversie kreeg dacht ik al: oh yes, dit is helemaal hoe ik het voor ogen had! Dat is echt lekker. Wat je in je hoofd bedacht hebt, komt dan ineens tot leven.  

Het proces liep soepel, ook al was het soms even puzzelen omdat we vanuit juridisch oogpunt niet zomaar alles mogen zeggen. Dan keek ze hoe we de tekst juridisch kloppend en toch op een aantrekkelijke manier konden schrijven. Super fijn, want dan ben je echt aan het samenwerken.

Ook feedback geven was makkelijk, ze reageerde snel en was heel duidelijk over wanneer we wat konden verwachten.

Onze website is geen conversiekanaal en daarom niet ons belangrijkste kanaal. Toch zie ik nu wat voor effect goede webteksten hebben. Dat had ik echt niet verwacht. Onze website straalt nu precies uit wat we willen en dat doet echt veel voor ons merk.

 ANNELÈNE BULDER
Almhof

“Aanrader als je aan het gemiddelde wil ontsnappen”

Eerder schreven we onze webteksten zelf. Deze keer wilden we het anders doen. Je zit namelijk in je eigen bubbel. Met een tekstschrijver van buitenaf heb je een frisse blik. Iemand die woorden en zinnen schrijft die je zelf niet kiest, maar wel heel goed aanslaan bij je doelgroep.

Toch zorgden de kosten vooraf voor lichte twijfel. Je wil het geld wel goed besteden. Nu de website klaar is heb ik gemerkt dat goede teksten geen luxe zijn, maar een nuttige investering.  

Ik had gelukkig al snel het vertrouwen dat het zou lukken. Soms gebeurt het wel eens dat je een uurtje met een leverancier in gesprek bent geweest en achteraf denkt: die snapt er geen jota van. Tijdens het eerste gesprek met Puck was ik onderweg naar Oostenrijk. Gedurende die rit merkte ik “ok, die zit een hoop informatie te tanken. Dat komt wel goed.”

Bovendien werkt ze vlot en handig. Maar ze vraagt ook door naar dingen die niet helder zijn of komt terug op dingen die ze anders zou willen zien. Daarmee stelt ze zich professioneel op.

Puck is een aanrader als je website teksten nodig hebt waarmee je aan het gemiddelde wil ontsnappen. Doordat ze met een andere blik kijkt en doorvraagt op dingen die voor jou vanzelfsprekend zijn, krijg je niet alleen frisse teksten die heel fijn lezen en vindbaar zijn, maar zet ze je zelf ook weer aan het denken. Ik ben altijd heel eerlijk, maar ik kan geen feedback punten bedenken.

 MARK DEES
Pallas Athene College

“Gewoon kippenvel”

Schrijven? Niet echt mijn kwaliteit. No way dat ik de teksten voor So’Shey zelf zou schrijven! Ik wilde het dan ook met liefde uitbesteden aan een specialist.

Voordat ik bij Puck terecht kwam, had ik al een aantal copywriters gesproken. Maar het was het elke keer nét niet: te zakelijk, te formeel of te afstandelijk. Zou mijn boodschap met de juiste toon worden overgedragen? Ik durfde het niet aan.

Toen kwam ik Puck’s website tegen en dacht ik: “Dat wil ik ook.” Haar schrijfstijl is vlot en enthousiast, net als zij zelf. Ze is spontaan en ontwapenend. Het voelde meteen als een perfecte match.

En dat was het ook. We waren heel open en eerlijk naar elkaar. Puck denkt ook heel erg mee en stelt kritische vragen: cruciaal om tot de kern te komen. De teksten maken me echt heel blij, ik krijg er gewoon kippenvel van! Ik hoop dat we dit nog heel lang zo met elkaar kunnen doen.

Aanrader? Zeker weten. Puck kan voor elk publiek schrijven!

 FLOR AFONSO
So’Shey Skincare

Wat ik wel heb?

EEN FRISSE BLIK

HEEL VEEL KENNIS OVER HOE JE MENSEN OVERTUIGT MET TEKST

TALENT OM VEEL OF MOEILIJKE INFORMATIE BEGRIJPELIJK TE MAKEN

Goud waard

Want jouw lezer doet geen uitgebreide research tot ie alles begrijpt. Die klikt gewoon weg. Joe!

En ho eens even, natuurlijk heb ik ook jou

Want ook al ben ik degene die schrijft, jij weet alles over jouw bedrijf, klanten en markt. Jij de input. Ik de tekst.

We doen het dus samen

Zo ziet een samenwerking met mij eruit

1.KENNISMAKING

Benieuwd of ik jou kan helpen?
Mail me en vertel me alles over je uitdagingen. Tenminste, die waar ik iets aan kan doen dan. Plannen we samen een momentje waarop we even kennismaken. Ik ben één en al oor.

2.OFFERTE

Alles helder? Tijd voor de offerte. Elke afspraak werk ik tot in de puntjes voor je uit. Met een vaste projectprijs weet jij bovendien precies wat de investering is. Zo kom je nooit voor verrassingen te staan!

3.INTAKE

Offerte akkoord? Samen gaan we er wat moois van maken! Jij bent eerst aan zet. Want ik wil jouw bedrijf, doelgroep en concurrentie eerst heel goed leren kennen. Praat maar raak!

4.TEKSTEN

Nu is het mijn beurt om te knallen. De eerste versie van jouw teksten ontvang je per e-mail in Word. Voor elke webpagina ontvang je ook de meta teksten. Je weet wel. Die tekstjes die je ziet in Google wanneer je pagina in de zoekresultaten verschijnt.

5.REVISIES

Heeft de copy nog wat aanpassingen nodig? Geef je opmerkingen dan binnen 7 dagen aan me door. Binnen een paar dagen ontvang je van mij een nieuwe versie. Gewijzigde tekst nog nét niet helemaal zoals je bedoelde? Tweaken we dat in de tweede (en laatste) revisieronde.

6.HARKEN MAAR

Yeah baby. Je bent er klaar voor. Gewapend met energieke, actiegerichte teksten kan het binnenharken van die leuke klanten beginnen. Waar wacht je nog op? Publiceren maar!

En wat kost dat?

Dat kan ik je helaas nog niet vertellen. Ik werk namelijk volledig op maat. De prijs hangt dan ook helemaal af van wat jij nodig hebt. Daarbij beantwoorden we vaak eerst samen de volgende vragen:

  • Om wat voor tekst(en) gaat het? Homepage, over ons?

  • Hoeveel wil je er laten schrijven? Eén, drie of twintig?

  • Hoeveel woorden hebben we nodig om je boodschap over te brengen? Help ik je bij.

  • Is er al een design? Liever niet. Je krijgt van mij namelijk ook advies over hoe je jouw website en webpagina’s het beste opbouwt voor je doelgroep. Heb je nog geen webdesigner? Ik heb een paar hele fijne mensen in m’n netwerk die geweldige websites ontwerpen en bouwen!

Dus stuur me een bericht wanneer je eraan denkt je webteksten door mij te laten schrijven. Spreken we een moment af om beter kennis te maken. En ontvang je daarna van mij - als het klikt én ik je kan helpen- een offerte op maat.

“Een dikke tien. En ik ben écht een perfectionist.”

Met mijn nieuwe website wilde ik eerder in het proces in gesprek komen met klanten met wie ik het liefste werk. Ik had al eens een webbouwer benaderd, maar die deed alleen de techniek. Ik moest alles zelf volledig aanleveren, zodat hij het kon uitbouwen. Dat werkte niet voor mij. Ik zocht juist iemand die goed onder woorden kon brengen wat ik wil uitdragen. Die mij kan lezen en die kan laten zien hoe ik ben. Maar ook iemand die weet hoe die die woorden visueel het beste tot z’n recht laat komen in een mooi ontwerp.

Puck maakte al bij ons eerste telefoongesprek de vertaalslag tussen mijn vraag en de manier waarop ze dat zou vormgeven. Ik heb dan ook geen moment getwijfeld: zij weet wat ik nodig heb. Samenwerken met Puck is heel fijn. Ze is prettig, duidelijk en tot en met het laatste detail betrokken. Dat ze echt tot het laatste moment haar taak goed wil volbrengen, is echt top. Ze krijgt van mij een dikke tien. En ik ben écht een perfectionist.

Soms werk je met leveranciers samen, waarbij je gaat twijfelen aan jezelf. Doe ik nou zo moeilijk? Waarom snappen ze me niet? En soms komt er dan een leverancier, zoals Puck. Die vult me aan. Die snapt me meteen. Die zit op hetzelfde kwaliteitsniveau.

Ik zou Puck aanraden aan iedereen die wil dat de identiteit van z’n bedrijf en persoonlijkheid goed tot uiting komt op z’n website, maar die jou ook aanvoelt. Webbouwers zijn er genoeg. Iemand die precies voelt wat je nodig hebt en zowel tekst als ontwerp naar een bepaald niveau kan trekken? Dat zie je niet veel.

BETÜL CANBAZ
Betül Canbaz Interiors

“Echt ontzettend leuk geworden”

Na 6 jaar was onze website verouderd. Hij sloot niet meer aan bij wie we nu zijn als bedrijf. Ook was er voor onze vindbaarheid zo vaak aan de teksten gesleuteld dat het een heel onsamenhangend verhaal was geworden.

Zelf kan ik helemaal niet creatief schrijven. Dan komt er vaak iets heel formeels te staan. Ik vind het lastig om het gevoel dat je wil overbrengen op je bezoeker onder woorden te brengen. Bovendien zou ik er úren mee bezig zijn, met uiteindelijk nog steeds een minder goed resultaat dan met een copywriter. Dus nee, zelf schrijven was geen optie.

Het blijft dan wel een beetje spannend of iemand van buitenaf de juiste toon kan vinden en de doorvertaling kan maken van je bedrijf naar teksten die hierbij passen. Maar ik ben heel tevreden over het resultaat dat Puck heeft neergezet!

De teksten passen heel goed bij wat wij willen: ze hebben precies de toon die we willen aanslaan en zijn informeel, leuk en vlot geschreven. Terwijl ze toch ook onderliggend een hoop informatie geven. Ik vind ze echt ontzettend leuk geworden en ben er heel blij mee.

Ook is ze erg duidelijk in hoe het proces verloopt en dat maakt het heel prettig om samen te werken. Je weet vooraf namelijk precies wat er te gebeuren staat, maar ook wat daarin van jou wordt verwacht. En als ze zegt: “Ik kom over een week bij je terug met een tekst” dan komt ze ook na een week terug met een tekst. Heel fijn. Ik zou zeker nog eens bellen!

WILLEM VAN GALEN LAST
Nieuw Amsterdams Huys