Leer copy schrijven die je zó gewild maakt dat je ideale klanten hopen dat jij hén kiest om mee te werken

Die basis? Die staat nu wel

Je hebt al ontelbare uren gestoken in content maken. Website gebouwd. Elke week braaf een bericht op Instagram of LinkedIn. Of maandelijks een e-mail naar dat kleine groepje mensen op je mailinglist.

Aan je inzet ligt het niet.

‘A for effort’!  

Maar hoewel je keihard werkt aan je content, zie je nog maar bar weinig resultaat.

Je klanten komen vooral via via

En dat was een tijd lang helemaal prima. Maar je wil meer controle over wie er bij jou aanklopt. En wanneer.

Misschien maak je nu wel de overstap van freelancen naar een eigen aanbod en merk je: zelf online verkopen is écht andere koek.

Misschien heb je al wel een goedlopend bedrijf, maar gaat ‘ie op de schop

Nieuwe positionering, nieuw aanbod en een compleet nieuwe stijl. Tijd om ook je copy eens stevig onder handen te nemen. Je wil jezelf meteen superscherp in de markt zetten. En dat vraagt om superscherpe copy.

Hoe dan ook:
Je weet dat er meer uit je teksten te halen valt

Meer klanten. Leukere klanten. Klanten met wie jij het liefste werkt en waarvan je weet dat je samen zó hard gaat knallen.

Rust in je bedrijf (en hoofd) zou ook wel lekker zijn. Omdat je weet dat je een warme doelgroep hebt die al met getrokken portemonnee op jou staat te wachten. Klaar om jouw nieuwe, hogere tarieven te betalen.

Knap lastig wel

Want je weet: ook al ben jij de beste keuze voor je ideale klanten, ze geven hun geld niet zomaar aan jou.

En dus moet je een band opbouwen met je favoriete lezers die zó sterk is dat jij de enige logische keuze bent.

En daarvoor is alleen zichtbaar zijn niet langer genoeg.

Je copy mag scherper

Prikkelender.
Overtuigender.
En ook: persoonlijker.

Want terwijl jij in het echte leven één en al confetti, regenbogen en emoticons bent, is je copy net zo grijs als een winterse dag in januari.  

Voor jou geen typische template teksten als ‘herken je dit’ en ‘hoe zou het zijn als’. Nog even kijken hoe die ene ondernemer toch zo leuk schrijft? Nah, niet meer. Samen gaan we copy schrijven waarvoor ondernemers bij jou gaan afkijken.

Het is tijd voor je eigen stijl

Een stijl waarmee je opvalt omdat hij zó ontzettend jou is.

Geen high-end gezever, verlegen gefluister of overdreven salestaal.

Maar concreet, kraakhelder en superkrachtig.
Licht. Luchtig. En (als ’t je ding is) met een vleugje humor.

Hoi, ik ben Puck
Je schrijfcoach

Copywriting, dat is waar het allemaal om draait.

Niet alleen in mijn bedrijf.
Ook in de jouwe.

Want copywriting zorgt voor conversie.
Conversie voor klanten.

Simpel?
Ja.

Makkelijk?
Allesbehalve.

Want converterende copy gaat niet alleen over wát je schrijft. Maar ook hóé je het schrijft. 

En daar weet ik na bijna 10 jaar in de communicatie, content marketing en copywriting álles van.

Van webteksten tot landingspagina’s, van advertenties tot e-mails en van blogs tot social posts.

Ik heb ze allemaal ontelbare keren geschreven. Voor tientallen bedrijven in allerlei branches. En natuurlijk mezelf.

Ik durf dus gerust te zeggen: ik weet wat werkt.

En met mij als je schrijfcoach, weet jij dat binnen 3 maanden ook.

Schrijfcoaching bij mij is écht iets voor jou als je:

Dolgraag een tikkeltje anders wil zijn dan de rest

Want de wereld is maar saai als iedereen hetzelfde doet

Bomvol energie, ideeën en overtuigingskracht zit

Alleen je teksten niet. Nog niet

Jezelf durft te laten zien

Het komt er alleen nog niet helemaal lekker uit

Weet waar je over kunt schrijven

Het kan alleen veel strakker op papier

Weet waar je voor staat, wie je bent en wat jouw waarde is voor je klanten

Maar het superscherp overbrengen blijkt lastig

Ontiegelijk goed bent in wat je doet

Maar net als ik een hekel hebt aan die dure, high-end taal en gewoon lekker begrijpelijk wil schrijven

Hoor je ‘t liever van een ander?

“Ik kwam Puck’s website tegen en dacht: Dat wil ik ook.”

Ik kwam Puck’s website tegen en dacht: “Dat wil ik ook.” Ze is enthousiast, spontaan en ontwapenend. Het voelde meteen als een perfecte match. En dat was het ook. Puck denkt ook heel erg mee en stelt kritische vragen: cruciaal om tot de kern te komen.

FLOR AFONSO
So’Shey Skincare

“Aanrader als je aan het gemiddelde wil ontsnappen”

Puck is een aanrader als je teksten nodig hebt waarmee je aan het gemiddelde wil ontsnappen. Doordat ze met een andere blik kijkt en doorvraagt op dingen die voor jou vanzelfsprekend zijn, krijg je niet alleen frisse teksten, maar zet ze je zelf ook weer aan het denken.

MARK DEES
PALLAS ATHENE COLLEGE

Zo gaan we het doen

Kom maar door met die klanten

Converterende copy die bulkt van jouw persoonlijkheid

Dit traject is voor jou als je copy wil schrijven die klanten aantrekt. Met one hell of a headline, rake woorden, overtuigende zinnen en uitnodigende call to actions. Ook leer je schrijven zoals je jij praat (suck it ChatGPT)! Hierdoor staan je lievelingsklanten in no time voor je in de rij.

  • 3 maanden 1:1 schrijfcoaching

  • De kick-off en de laatste sessie doen we live (want gezellig)

  • Daartussenin videobellen we elke twee weken 1 uur

  • Feedback op alle opdrachten en teksten die je bij me aanlevert

€3.000,- ex btw
€1.500,- ex btw

Je kunt per maand betalen.

Daarna is het leven als ondernemer één groot feest. Want jouw copy brengt je:

Meer volgers en mensen op je mailinglist

Je teksten vallen op. Omdat je nieuwsgierigmakende en sterke content maakt waar mensen meeeeeeer van willen. Sterker nog, ze beginnen meteen enthousiast je bericht te lezen zodra ze jouw naam op hun scherm voorbij zien komen. Dat zijn nog eens fans. En je weet wat dat betekent….

Meer verkopen en alleen nog de allerleukste klanten

Rechtstreeks vanuit je e-mails en website, of na een superleuk kennismakingsgesprek. Je stoot namelijk de minder leuke klanten af en trekt alleen nog de mensen aan die het beste bij jou passen. Je teksten hebben het voorwerk al gedaan. Verkopen is dus ineens stukken makkelijker.

Meer geld

Met meer klanten en meer verkopen komt er meer geld binnen. En omdat de copywriting je gewilder maakt, kun je ook hogere tarieven vragen. En dat betekent nóg meer geld. Wat zou jij doen met ’n miljoen? 😉

Meer plezier

Schrijven is makkelijker en leuker nu je er beter in bent en meer resultaat ziet. Jij weet nu dat je alles kunt verkopen, als je maar de juiste woorden kiest. Het mooiste van alles? Copywriting is een skill voor het leven. Wat je ook wil bereiken, copywriting helpt je daar te komen.

Investeren is spannend
Dus ik kan me voorstellen dat je deze twijfels hebt:

“Ik vind het een fors bedrag. Misschien kan ik het beter zelf nog even proberen.”

Er komt een punt dat zelf proberen niet meer werkt. Zeker niet als het gaat om een skill. Want dat is copywriting. En een belangrijke ook. Daarbij gaat het niet om weten, maar om kunnen toepassen. En daar gaat een cursus of gratis tip je niet (genoeg) bij helpen. Wat wel? Veel oefenen in combinatie met persoonlijke feedback. Schrijfcoaching dus.

En bedenk je ook dit: alles is copywriting. Adverteren, bloggen, social media marketing. Wat je ook aan marketing doet. Geen sterke teksten? Geen klanten. En geen klanten, geen bedrijf. Als er dus één ding is waar je als ondernemer in wil investeren, is het copywriting….

Daar geloof ik 100% in. Ook als ik géén schrijfcoach was geweest.

 

“Ik vraag me af of ik wel genoeg tijd heb voor schrijfcoaching”

We hebben allemaal 24 uur in een dag. Dus is de vraag eigenlijk of je genoeg tijd wil vrijmaken. Als schrijfcoach help ik je om tijd (en inspiratie) te vinden om daadwerkelijk te gaan zitten en schrijven, maar schrijfcoaching prioriteit maken is aan jou. Bedenk dus goed: wil ik 3 maanden 2 tot 3 uur per week vrijmaken om van mezelf een betere schrijver te maken? Meer klanten aan te trekken met copywriting? Leukere klanten ook? Als het antwoord ja is, neem dan vooral even contact op. En hey, schrijven voor je bedrijf doe je toch. Met schrijfcoaching leer je tegelijkertijd wat er beter kan.

 

“Heb ik écht schrijfcoaching nodig? Mijn teksten zijn best wel prima”

Júíst dan is schrijfcoaching perfect! Met een stevige basis kun je namelijk snel grote stappen zetten. Goed kunnen schrijven is trouwens ook niet zeldzaam. Ik zie zoveel ondernemers die echt prima schrijven. Maar de mensen die hordes volgers hebben, doorlopend verkopen en elke maand weer een lekkere (zacht uitgedrukt) omzet draaien? Dat zijn de mensen die converterend schrijven. Omdat ze weten welke woorden actie uitlokken. Klein detail. Groot verschil. Jij kiest bij welke club je wil horen.

 

Andere twijfels of vragen?

Mail me.

Maar ook met een kennismaking zit je écht nergens aan vast hoor. We leren elkaar een beetje beter kennen en ontdekken samen of we een goeie match zijn.